“De nieuwe tool van KJ maakt ons werk zoveel eenvoudiger”
Daphne van Hoeve, Senior Sales Process consultant bij stichd.
Altijd en overal de juiste displayplannen
Maak kennis met de nieuwe tool van stichd.
Enthousiaste klanten, daar staan wij ‘s ochtends vroeg voor op. KJ moet werk leuker maken. En dat is bij stichd zeker gelukt!
stichd?
Ja, stichd. Een bijzonder bedrijf. Het maakt bijzondere producten voor uitzonderlijke merken. Denk aan Ferrari-petten, Levi’s-Sokken en Puma-ondergoed. Echte visuals dus. Producten waar klanten gewoon tegenaan moeten lopen … dan gaat de rest vanzelf. Zien is kopen.
Verleiden
Voor stichd is het enorm belangrijk dat alle bedrijven hun producten exclusief en aantrekkelijk kunnen presenteren. Consumenten moeten verleid worden. stichd heeft voor alle producten displays en presentatieplannen. Maar niks is zo trendgevoelig als fashion. Daarom veranderen de presentaties continu.
De nieuwe maatwerktool moet alle displayplannen eenvoudig, snel en altijd up-to-date beschikbaar maken. Voor elk bedrijf met producten van stichd.
Kijk, dat is nog eens een uitdaging!
De start
“Onze software was verouderd. We wilden meer, sneller en beter. Tijd voor een nieuwe tool”, aldus Daphne. “We begonnen met input verzamelen. Elke afdeling mocht haar wensen en eisen op tafel gooien. We clusterde alle informatie tot één wensenpakket. Dat moest het worden! Nu nog iemand die het kan bouwen.”
De ontmoeting
“Ik kan me de eerste gesprekken nog goed herinneren”, vertelt Bart Kablau van KJ Software. “Daphne wist goed wat stichd voor ogen had. Een behoorlijk aantal harde eisen en mooie wensen. Dat wordt een flinke softwaretool. Eerst maar eens proberen om het totaalplaatje behapbaar te maken.”
“Onze software moet werk leuker maken”, gaat Bart enthousiast verder. “Medewerkers laten doen waar ze goed in zijn. Alle overbodige handelingen slopen we uit het werk, dat neemt onze oplossing over. Software is bij KJ geen doel op zich. Het staat in teken van de gebruiker. Die maken we het makkelijker.”
Sleutelen
“Samen gingen we aan het sleutelen”, zegt Bart. “We voegden slimme variabelen toe en lieten een aantal zaken juist weg. Zo werd de oplossing steeds logischer en eenvoudiger. Er ontstond overzicht. Uiteindelijk viel alles op zijn plek. Dit moet het worden.” “Heel fijn dat KJ de zaken behapbaar maakt. Dat had ik nu net nodig”, zegt Daphne.
Verwachting +1
De nieuwe tool geeft alle bedrijven in een handomdraai de actuele displays en presentatieplannen. Dat was immers de kernvraag. “Het flexibele karakter van de tool sprak ons enorm aan”, vertelt Daphne: “Alle presentaties en displays veranderen om de haverklap. Daar moesten we telkens onze oude softwareleverancier voor bellen. Om gek van te worden! Dankzij KJ kunnen we dit zelf. En nog mooier … de tool wordt gekoppeld aan ons ERP-systeem. Zo hebben we alles in één pakket. Dit hadden we zelfs niet durven dromen.”
Één contactpersoon, vast overleg
Bart: “Een goed plan is het halve werk. Als iedereen er volledig achter staat, gaan we bouwen. Dan haken de techneuten aan. In dit geval Floris. Hij beet zich vast in het project en is ook degene die het contact overneemt. Zo kan stichd altijd bij dezelfde persoon terecht. Dat werkt wel zo prettig.”
Floris is het daar volledig mee eens. “Het werkt zoveel effectiever zonder tussenpersonen. Hoe meer schakels in het traject, des te groter de kans op ruis. Tijdens dit proces kom je obstakels tegen. Die wil je snel en effectief uit de weg helpen.” Bart, Floris en Daphne hielden structureel overleg. Zo werd alles direct besproken. En door de overleggen kreeg Daphne steeds meer feeling met de tool. “Dat noemen ze ‘Agile’. Ik vind het vooral heel logisch”, zegt Bart.
Veel invalshoeken
Daphne: “We deelden het testen op in twee fasen. In de eerste fase testen onze technici de software. Alle zaken die naar voren kwamen, gingen direct naar Floris. Daarna werd de salesafdeling erbij betrokken. Natuurlijk zien die weer hele andere dingen.” “En zo hoort het”, vult Bart aan. “Testen moet vanuit zoveel mogelijk invalshoeken.” “Een enorm prettige samenwerking. Vol enthousiasme creëerden we zeer slimme oplossingen.”
Mini-stapjes
Daphne vertelt enthousiast over de testfase. “Tijdens de ontwikkeling kregen we al een presentatie. We zagen direct wat ons te wachten stond. Stap voor stap werden we meegenomen in de functies en lay-out van de tool. Zo konden we samen de puntjes op de i zetten. Tegelijkertijd haakten onze key-users aan. Zo kregen ze vroegtijdig alle info over de implementatie. Eigenlijk hebben we in hapklare brokken de implementatie doorlopen.”
“Toen het live testen begon, waren we al halve experts”, lacht Daphne. “Maar serieus, we wisten al veel over de maatwerktool. Dat is superprettig. Als we alles in een keer op ons bordje hadden gekregen, was dat een gigantische overkill aan info geweest.”
“Brabantse nuchterheid”
Daphne prijst de down-to-earth mentaliteit van KJ. “Brabantse nuchterheid. Ze hebben super goed geluisterd naar wat wij nodig hadden. Uitgebreid de tijd nemen en écht doorvragen. Daardoor hebben wij nu een oplossing die enorm veel toevoegt. Het hele proces is van begin af aan duidelijk geweest. Van offerte naar ontwikkeling: we zijn top begeleid!”
Namens alle KJ-ers: “Dankjewel!” Daphne voor de mooie woorden. En stichd voor deze superuitdagende opdracht. Geniet van de voordelen van de nieuwe tool. En vooral van jullie extra werkplezier.